2 december 2013

PvdA-lijsttrekker Jos van den Born gaat verkiezingen in met ”Zeer capabele PvdA-fractie”

Ledenvergadering Partij van de Arbeid stelt verkiezingslijst vast

Lijsttrekker Jos van den Born: ”Zeer capabele PvdA-fractie”

“De top 5 van de PvdA-lijst zijn allen zeer capabele mensen, waarmee ik straks graag vier jaar lang raadspolitiek wil gaan voeren,” aldus de kersverse frontman van de Partij van de Arbeid in de gemeente Hellendoorn. “Met die fractie wil ik vol ambitie vorm en inhoud gaan geven aan ons verkiezingsprogramma. Donderdagavond zijn, naast Van den Born, het zittende raadslid Anja ter Harmsel en de nieuwkomers Hans Hofman, Marieke Titsing en Boa Ligtmeijer unaniem gekozen als de top 5 van de verkiezingslijst. De lijst wordt gecompleteerd door de politiek ervaren mensen Mark Paalman, Geert Geujen, Menno Bom, Wilma Paalman en Peter de Noord. Een aantal van hen zal volgend jaar ook in steunfractie zitting nemen.

Met deze sterke lijst gaat de PvdA campagne voeren. Daarin zal zij de inwoners kennis laten maken met haar standpunten die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. “Er moet in maart 2014 iets te kiezen zijn in Hellendoorn,” vindt Jos van den Born. “We gaan goed naar mensen luisteren, maar bepalen wel onze eigen koers. Geen gedraai, helderheid en een eerlijke mening  krijg je van mij.”

Evenwichtig en vastberaden

Van den Born is blij en vereerd met het vertrouwen dat hij van de PvdA-leden heeft gekregen. Het bestuur en lijstcommissie is erin geslaagd een lijst samen te stellen met mix van man/vrouw, ervaring/nieuw talent en jong/oud. En het is vooral een lijst met doorzetters vol maatschappelijk engagement. “We zitten niet voor onszelf in de politiek, maar omdat wij iets voor de gemeenschap willen betekenen en de lokale samenleving verbeteren. En natuurlijk vinden we het ook leuk en spannend,” geeft de PvdA lijsttrekker toe. “Ik ga er voor om samen met de andere partijen de schouders eronder te zetten. Of we nu lid van de oppositie zijn of van de coalitie: goede voorstellen zullen we ondersteunen, medestanders proberen te vinden. Daarbij staat voor mij te allen tijde voorop: het vertrouwen van de mensen te versterken, of waar nodig, terug te winnen. Samen met de mensen vorm geven aan het beleid. En daarbij inwoners met de kleine portemonnee ontzien. Laat de verkiezingen maar komen. Ik heb er zin in.”