9 maart 2014

PvdA-ontmoeting bij de stuw van Archem

Op een zonnige zondagochtend ontmoeten de PvdA afdelingen van Hardenberg,  Hellendoorn, Ommen en Twenterand elkaar bij de stuw van Archem (op de plek waar de vier gemeenten bijna aan elkaar grenzen).

Met een wandeling langs de Regge , onder leiding van Landschap Overijssel benadrukten de politici dat het belang van de natuur groot is en zich niet houdt aan gemeentegrenzen. De ontmoeting werd georganiseerd door Anneke Beukers, statenlid van de PvdA en de afdeling Twenterand. Met een groep van ongeveer 40 mensen een groot succes te noemen.

Sven Booij (lijsttrekker PvdA-Twenterand) over deze ontmoeting:

“Het is belangrijk dat de PvdA afdelingen elkaar ontmoeten. We delen onze inzet voor het behoud en beheer van het prachtige landschap, onder andere in dit gebied rondom De Regge.  We delen het koesteren van de groene ruimte in het buitengebied koesteren en het waardevolle werk van alle vrijwilligers, onder andere van Landschap Overijssel.

Anja ter Harmsel kan dit namens PvdA Hellendoorn beamen. “Ook in onze gemeente zijn er de afgelopen periode Reggeherstelprojecten afgerond. We zien de Regge steeds natuurlijker en  mooier worden. Waar mogelijk wordt natuur gestapeld met recreatie en landbouw of veeteelt.”

Daarnaast staan we allemaal voor een gemeente waarin mensen naar elkaar om kijken en samen de problemen aanpakken. Een gemeente waar voor iedereen een betaalbare woning is. En we willen ons allemaal volop inzetten om meer werk naar deze regio te halen. Dat bindt ons als partijgenoten. Onderlinge samenwerking is van belang om meer te bereiken, bijvoorbeeld bij de provincie. Daarom zoeken we elkaar op en organiseren we dit soort prachtige wandelingen”