5 maart 2014

Pvda tegen aanleg Noordzuidverbinding, wel knelpunten oplossen.

Op 20 februari heeft de PvdA tegen de aanleg van de Noodzuidverbinging gestemd.

Aanleg Noordzuidverbinding een randweg om de kern Hellendoorn kost ruim € 14.000.000. Het College geeft aan dat door de infrastructuur anders te regelen nut en noodzaak van deze weg ter discussie kan komen te staan. Dat denkt de PvdA ook. We moeten nu investeren in mensen. Er komen allerlei (sociale) taken van het Rijk naar de gemeente en daarbij wordt er direct bezuinigd op het budget.

De PvdA vindt dat nu de financiën onder druk staan het niet verantwoord is een bedrag van € 14 miljoen uit te trekken voor een weg, waarvan volgens ons nut en noodzaak inmiddels is achterhaald. Wel willen we de knelpunten, die op het tracé liggen oplossen en zo spoedig mogelijk aanpakken om de leefbaarheid van Hellendoorn te verbeteren. Helaas was een meerderheid voor het aanleggen van de Noordzuidverbinding en dus voor een hypotheek op onze toekomst.

Zoals we beloofd hadden hebben we in de raadsvergadering van 5  maart een motie ingediend om Hellendoorn Noord ook leefbaar te houden. Bewoners van deze wijk trokken aan de bel toen ze zich realiseerden dat er veel en zwaar verkeer door hun, nu nog rustige, straat zouden denderen. Het openhouden van de Schuilenburgerweg en deze weg vervolgens in te richten als een 30 km zone zou een mogelijkheid zijn. Het landbouwverkeer zou uit de Schuilenburgerweg geweerd worden. Maar helaas de motie:

Normal

false

NL
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Times New Roman”,”serif”;}

De Schuilenburgerweg vooralsnog  niet af te sluiten en de inrichting op sobere wijze aan te passen van een 50 km naar een 30 km weg;
De verkeersveiligheid en leefbaarheid te monitoren en hierbij de inwoners van Hellendoorn nadrukkelijk te betrekken.
Na een evaluatie in 2016 te beslissen of afsluiting van de Schuilenburgerweg nog noodzakelijk is.

zou het niet halen met 9 stemmen voor en 15 tegen, dus we hebben besloten de motie als nog terug te trekken.

Wel is er afgesproken dat bij de aanleg van de Noordzuid verbinding de inwoners van Hellendoorn Noord betrokken worden en er alsnog gekeken wordt hoe de overlast tot een minimum beperkt kan worden.De PvdA vindt het spijtig voor Hellendoorn Noord dat het zo gelopen is.

Normal

false