Lezing over progressieve geopolitiek

4 juli 2023
Op donderdag 21 september zal Marene Elgershuizen, in aanloop naar de Europese verkiezingen in maart 2024, een lezing houden met als thema “Europese Progressieve Geopolitiek”.
Marene Elgershuizen is historicus, zit voor de PvdA in de PES-delegatie, is bestuurslid van PvdA Roze Netwerk en is vice-president van PES Rainbow Rose.  Ze wordt vaak geprezen vanwege haar inzet voor vrouwenrechten en rechten van minderheidsgroepen. Ze is een expert op dit gebied en doet onderzoek naar parlementaire strategieën van vrouwen uit de jaren tachtig en hun invloed op de Nederlandse politieke cultuur.
Op 21 september komt ze speciaal voor ons naar Nijverdal om te spreken over geopolitiek. In haar lezing belicht ze de huidige internationale bedreigingen en gaat ze in op kansen die we als progressieve beweging nog moeten grijpen. Het wordt een interactieve avond met veel ruimte voor gesprek. Mis het niet! Iedereen is welkom.
We zien je graag op donderdag 21 september om 20.00 u (inloop met koffie & thee vanaf 19.30u)
bij ‘Kleurrijk’, Willem Alexanderstraat 2a in Nijverdal. Dit is nabij station en parkeergarage).