Nr 8 Michiel Broekmate stelt zich voor

28 februari 2022

Wie is Michiel?

Michiel is geboren in 1988 in Hellendoorn, als jongste uit een gezin van 4. Een gezin waarin zijn vader werkte en zijn moeder klaarstond voor het gezin en bekenden die hulp nodig hadden. Zo kwam hij al vanaf jonge leeftijd in contact met Zorg-Accent en is het ‘wat doen voor een ander’ met de paplepel ingegoten. Michiel is aangesloten bij de PKN in Hellendoorn en heeft daar een aantal jaren diverse activiteiten voor de jeugd gedaan. Daarnaast heeft Michiel jaren een bijdrage geleverd aan de lokale omroep ‘’Delta FM’’ en is hij nu een aantal keren per jaar te horen als gastpresentator bij HOI.

Michiel is werkzaam bij Aveleijn, een echte Twentse zorgorganisatie. Ook daar hecht hij waarde aan medezeggenschap en is hij al jaren lid van de ondernemingsraad, waarvan de laatste jaren als voorzitter. Hij blijft daarentegen het gelukkigste als hij op de locatie in Nijverdal kan werken met cliënten en collega’s.

Daarnaast is Michiel in 2018 getrouwd met de ook uit Hellendoorn afkomstige Leonie. Na een periode van 3 jaar in de Kruidenwijk te hebben gewoond, waar hun Dochter Daniek is geboren, zijn ze sinds kort terug in Hellendoorn.
Michiel zit sinds 2014 in het bestuur van de lokale afdeling van de PvdA en staat deze gemeenteraadsverkiezingen op plek 8!
De punten die Michiel onder de aandacht wil brengen zijn onder andere het sociaal domein: hoe zorgen we dat iedereen kan mee blijven doen? En huisvesting: hoe houden we de starters in onze gemeente?